Thursday 6 October 2016

Hobi Di Masa Lapang

Assalamualaikum kepada pembaca blog ni. Hehe bertemu kita kembali ye? Lol ok so harini 6 Oktober 2016, tinggal lagi sebulan je untuk kami di Matrikulasi ni untuk ke final exam. Seram beb, tapi hmm kita redah je. Yang penting lagi sebulan jugak kami nak cuti sem hehehehehe tak sabar nak mereput sereput reputnya 3 minggu tu. Hahaha, Tahun depan bulan 4 aku habis matrik, sambung mereput lagi hahaha. Tak sabar, tapi aku nak mereput dgn kepuasan, maksud aku, mereput yang confident sebab final pspm 2 dapat buat yg terbaik and target pointer 3.50 keatas tercapai. Haha. Ok macam takde kena mengena je dengan tajuk cerita harini.

So, harini aku nak cerita pasal hobi aku di masa lapang. Hahaha cam kelakar je tajuk harini. Ermmm hobi? Hobi korang ape? Mesti terkial kial kan nak jawab? Hahahah aku pun terkial-2, selama aku hidup 18 tahun ni, aku sendiri tak sedar apa hobi aku. Haha , belum ditanya pasal cita-2 lagi. Bagi masa setahun fikir pun tak dapat buat keputusan 100% lololo. So based on apa yang aku tahu, hobi aku maybe dengar lagu kot, tak pun whatsapp kawan-2. Hahaha bosan gila hobi aku, haha takde la, hobi aku sebenarnya dulu main ceper.
Gambar sekadar hiasan. Tu bukan aku masa kecik tau hahaha

Ceper? Ape tu? Alaaaaa yang penutup botol yang kaca tuuuuu. Haha kalau tak dapat gambaran jugak, pergi la search kat google. Serious aku suka gila main ceper, nak nak masa aku darjah 6, kira legend gak ah aku kat sekolah rendah dulu. Balik rumah je ajak ayah main sekali. Sampai diorang marah asyik main ceper je. Tapi dapat gak 5A upsr haha k tak de kena mengena.

Hobi aku sekarang pulak mungkin buat tutorial kot, aku suka buat tutorial kalau aku tau jawapan tutorial tu, kalau tak tau erm memang aku hilang la semangat nak buat. Haha, Eeeee kereknya, hahahaa. aduh aku sendiri pun tak tahu sebenarnya hobi aku apa. Meh aku teka lagi, mungkin hobi aku main catur. Haaa ya hobi aku adalah main catur. Aku suka gila main catur sebab dia uji ketangkasan dan kecerdasan kita untuk mengalahkan pihak lawan. Dia cam cool je main takde nak jerit-2 macam orang main bola tu. Haha, aku dulu wakil sekolah ke peringkat negeri untuk pertandingan catur masa tahun 2012. Tapi kalah dengan 3 org pelajar cina. Hmm yelah pepaham je la cina en? Otak bergeliga dari aku. Lagi pun masa tu aku baru Form 2 tapi diorng Form 4 or Form 5, terkejut en? patutnya ikut la kategori. Hmmm nak buat camne, dah takde rezeki. Hahaha, and masa form 4 aku Kelab Catur and pegang jawatan sebagai Naib Pengerusi Kelab Catur. Hahah naik form 5 je turun pangkat jadi AJK kelab je sebab aku dah banyak jawatan dalam pengawas. Cikgu kata tak adil la semua aku nak bolot haha. Aku pun ye la-2 ambik la. Lolol. Eh? termasuk sejarah masa sekolah pulak. Hahaha

Ok tu je lah pasal hobi aku, tapi kat sini aku jarang main catur sebab macam takde kelab catur je kat sini? Sedih huhu. Harap Sem 2 ade la kelab catur. Aku bosan kot takde lagi kelab yang aku nak masuk. Hahah ok lah sekian dari aku. Jumpa lagi nanti.

2 comments: